سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳

تنگه رغز

تنگه رغز یکی از زیبا ترین و شگفت انگیز ترین جاذبه های دیدنی در ایران می باشد. تنگه رغز در استان شیراز قرار دارد و به دلیل آب و هوای بی نظیری که دارد ، سالانه، گردشگران و مسافران زیادی برای تفریح و بازدید از این تنگه به شیراز سفر می کنند. فصل تابستان با گرمایی که دارد، بسیاری از افراد را ترغیب می کند تا به منطقه ای خنک و خوش آب و هوا بروند. و چه بهتر که منطقه باشد که بشود تنی به آب زد و از گرمای تابستان فرار کرد. اگر قصد دارید تا در این فصل به مکانی خنک بروید پیشنهاد می کنم این مطلب را دنبال کنید. در این مقاله قصد دارم همه چیز را درباره تنگه رغز بگویم.

 

تنگه رغز کجاست؟

این تنگه زیبا و دیدنی در استان شیراز و در شهرستان داراب واقع است. برای دسترسی به این تنگه باید خود را به شهرستان داراب برسانید. سپس بعد از طی کردن حدود 35 کیلومتر در جاده داراب شیراز، خود را به گردنه ای به نام دراکویه برسانید. پس از رسیدن به این نقطه، باید مسیری خاکی را در حدود 2 ساعت برانید. درست است که کمی خسته کننده است اما باید بگویم رفتن به این جاذبه گردشگری به مسیر سختش می ارزد. پس از طی کردن مسیری خاکی دو ساعته حالا باید بقیه مسیر را پیاده طی کنید. در طول این مسیر باید از جاده های خاکی و حتی صخره ها عبور کنید. سرانجام به این تنگه زیبا می رسید. پس کاملا خود را برای پیمودن مسیری سخت و طاقت فرسا آماده کنید.

دانستی های تنگه رغز

همانطور که در بالا نیز اشاره کردم، این تنگه یکی از عجیب ترین تنگه های ایران است. علت هم این است که در این تنگه باغ بر 64 آبشار وجود دارد. در نتیجه شما بایدبرای طی کردن مسیر تنگه از این آبشار ها پایین بروید. این جاذبه گردشگری به قدری زیبا و دیدنی است که افراد زیادی برای بازدید از آن حاضر به طی کردن مسیر سختش هستند.

نکات مهم در مورد بازدید از تنگه رغز

به علت وجود گونه های مختلفی از حشرات باید همگام رفتن به این تنگه، همراه خود اسپری آفت کش ببرید. همچنین برای عبور از برخی از این آبشار ها نیاز به طناب دارید تا با طناب از آبشار ها پایین بیایید. اما برخی از آبشار ها ارتفاع کمی دارند. به همین علت به راحتی می توانید از بالای این آبشار ها به پایین بپرید. همچنین قبل از رفتن به این تنگه هواشناسی را چک کنید زیرا در این منطقه، بارش باران به شدت زید است.

بهترین زمان بازدید از تنگه رغز

این تنگه در فصول بهار تا اواخر اردیبهشت ماه در پر آب ترین حالت خود می باشد. در نتیجه بهتر است که در اوایل فصل بهار تا مهر ماه به این جاذبه گردشگری بروید. اما بهترین زمان بازدید از آن اواسط تابستان است که هوا به شدت گرم است. آب و هوای این تنگه حتی در تابستان نیز خنک است. به همین علت این منطقه را خوش آب و هوا ترین منطقه در شیراز نامیده اند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.