سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳

دره اندرسم چالوس کجاست؟

دره اندرسم یکی از بکر ترین جاذبه های طبیعی در ایران است. دره اندرسم در استان البرز قرار دارد که با وجود طبیعتی بکر و زیبا کمتر کسی می تواند به آن دسترسی پبدا کند. این دره در نزدیکی کوه های کندوان قرار دارد و علاوه بر پوشش گیاهی که منظره بی نظیری را در آن پدید آورده است، وجود آبشار های متعدد ، چشم انداز این دره را بسیار زیبا تر می کند. این دره مکان خوبی برای فاصله گرفتن از شهر وشلوغی های آن است. به خصوص زمانی که به یک تفریح نیاز دارید یکی از نزدیک ترین مکان ها به شما برای گذراندن آخر هفته های خود دره اندرسم است. در این مقاله قصد دارم همه چیز را درباره این دره و زیبایی هایش بازگو کنم.

 

دره اندرسم کجاست؟

همانطور که در مطالب بالا نیز اشاره شد ، این دره در استان البرز و در نزدیکی کوه های کندوان قرار دارد. موقعیت مکانی این دره از قسمت های شمالی کوه کندوان تا روستای چهارباغ می باشد. برای دسترسی به قسمت شمالی این دره ابتدا باید از طریق جاده چالوس خود را به کندوان برسانید. سپس از خروجی ای که قبل از تونل کندوان قرار دارد مسیری حدود 20 دقیقه ، به ساختمان مخروبه ای میرسید. باید وسیله نقلیه خود را در آن جا پارک کنید و باقی مسیر را تا دره پیاده طی کنید. مسیر دیگری که می توانید از طریق آن به این دره دسترسی پیدا کنید ، از طریق روستای آزاد بر می باشد. اگر این مسیر را انتخاب کنید می توانید خود را به راحتی به دره اندرسم برسانید.

مسیر دره اندرسم

همانطور که می دانید دست یافتن به زیبا ترین مکان ها هیچوقت آسان نیست و برای دیدن بهترین چشم اندازها باید از سخت ترین مسیر ها عبور کرد. مسیر این دره نیز کمی پستی و بلندی دارد و هر کسی می تواند از آن گذر کند. در حقیقت افراد عادی که مهارت های کوهنوردی ندارند نمی توانند از این دره عبور کنند و از زیبایی های آن دیدن کنند. حتی به کوهنوردان و صخره نوردان حرفه ای نیز توصیه می شود تا به صورت گروهی به این دره سفر کنند.

توصیف دره ی اندرسم

در این دره ، آبشار های زیادی وجود دارد. در حقیقت 30 آبشار در این دره قرار دارد. ارتفاع این آبشارها بین 5 تا 25 متر متفاوت است. مسیر عبور این آبشار ها از میان سنگ ها و صخره ها و گاهی اوقات از میان برخی از پوشش های گیاهی این دره می باشد.

پوشش گیاهی دره اندرسم

پوشش گیاهی این منطقه بسیار متنوع است. برخی از این پوشش های گیاهی عبارتند از : بلوط ، شمشاد ، توس ، توسکا ، راش ، شابلوط ، افرا ، نارون ، آلو جنگلی و ...

نکات سفر به این دره

اگر قصد دارید از این دره زیبا دیدن کنید پیشنهاد می کنم حتما در فصل تابستان و در ماه های مرداد و شهریور از آن دیدن کنید. این نکته قابل ذکر است که برخی اوقات حتی در ماه مرداد و شهریور در این دره بارش سنگین باران اتفاق افتاده است. در نتیجه پیشنهاد می کنم حتما قبل از سفر، وضعیت آب و هوای این منطقه را بررسی کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.