جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

کشتی یونانی

کشتی یونانی یکی از جاذبه های تفریحی و بسیار محبوب در ایران است. کشتی یونانی درجزیره کیش، واقع در دریای خلیج فارس در جنوب کشور ایران است که هر ساله گردشکران و توریستان زیادی برای دیدن این کشتی زیبا و چشم انداز بی نظیرش به این جزیره سفر می کنند. موقعیت این کشتی در غرب جزیره کیش و رو به روی شاندیز کیش می باشد. کشتی یوننی در سال 1322 در گلاسکوی اسکاتلند و توسط شرکت ویلیام همیلتون ساخته شد. کشتی یونانی در سال 1345 در نزدیکی روستای باغو به گل نشست و او آن موقع تا کنون همانجا باقی مانده است.
 

علت نام گذاری کشتی یونانی

این کشتی در طول دوران فعالیتش نام های زیادی داشت. از جمله: امپایر ترومپت ، نچرالیست ، کوروش پارسی و همدان. همچنین  زمانی که این کشتی به گل نشست نام او کولا اف بوده است. اما دلیل اینکه این کشتی در نهایت به نام کشتی یونانی شناخته شد این است که در زمانی که این کشتی فعالیت داشت، صاحب های زیادی از نقاط مختلف دنیا داشت. اما اخرین مالک این کشتی فردی یونانی بوده است. در نتیجه زمانی که به گل نشست نام این کشتی، به نام کشتی یونانی در خاطر ها ماند.

دانستی ها

این کشتی در زمان فعالیتش جزو کشتی های باری بود و در نتیجه توانایی حمل بار این کشتی 6601 تن بر روی عرشه بود. طول این کشتی 131.9 متر و عرض آن 17.1 متر می باشد. این کشتی دارای موتور 3 سیلندر و نیروی محرکه 510 اسب بخار بود. جالب است بدانید که در این کشتی سیستم GPS نصب بود.

زمانی یک یدک کش هلندی تصمیم بر جابه جایی این کشتی و خارج کردن این کشتی از وضعیت به گل نشسته کرد. اما موفق به انجام ان کار نشد و کشتی در همیان وضعیت باقی ماند.

امکانات ساحل کشتی یونانی

در ساحل، جایی که این کشتی به گل نشسته، امکاناتی برای بازدیدکنندگان فراهم شده تا بنشینند، و از منظره ی زیبای این کشتی در غروب آفتاب لذت ببرند. نکته جالب این است که به دلیل اینکه بدنه کشتی از جنس آهن است، در طول سالیان دزار در اثر زنگ زدگی بدنه کشتی، ماسه های اطراف این کشتی به رنگ قزمز در آمده اند و چشم اندازی بی نظیر را پدید آورده اند.

از دیگر امکانات تفریحی این ساحل، شتر سواری می باشد. در این ساحل تعدادی شتر وجود دارد که شتربانان آنها را برای بازدیدکنندگان و مهاجران آماده کرده اند تا لحظات خوشی را برای مسافران ثبت کنند.

یکی دیگر از لذت بخش ترین کارها در این ساحل، قدم زدن بر روی ساحل شنی و گوش دادن به صدای آرامش بخش دریا و مرغابی ها می باشد. اگر تجربه سفر به کیش را نداشته اید پیشنهاد می کنیم حتما این حس خوب را تجربه کنید.

دسترسی

همانطور که گفتیم این کشتی در قسمت جنوب غربی جزیره و در فاصله 15 کیلومتری از قلب جزیره قرار دارد. برای دسترسی به کشتی یونانی می توانید با استفاده از تاکسی های جزیره خود را به این جاذبه دیدنی و چشم انداز بی نظیرش برسانید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.