سه شنبه ۰۱ خرداد ۰۳

غار دربند رشی

غار دربند رشی یکی از قدیمی ترین غار های موجود در ایران است. غار دربند رشی در منطقه ای بکر و سرسبز واقع شده است. این غار به علت قدمت بالایی که دارد یکی از محبوب ترین و مشهور ترین جاذبه های تفریحی اشهر رودبار می باشد و هر ساله مسافران و گردشگران زیادی برای بازدید از این غار و جاذبه های دیدنی این منطقه به رودبار سفر می کنند. می توان گفت که این غار جزو اولین سکونت گاه انسان ها در ایران است. این منطقه دارای طبیعتی سرسبز و بی نظیر می باشد و پیشنهاد می کنیم سفر به این جاذبه باستانی و دیدنی را در برنامه خود قرار دهید.

 

غار دربند رشی کجاست؟

این غار زیبا و دیدنی در شهرستان رودبار و در بخش رحمت آباد این شهرستان قرار دارد. در این بخش، روستایی به نام رشی وجود دارد که این غار در جنوب این روستا قرار دارد و شما به راحتی می توانید با استفاده از تابلو هایی که مسیر غار را نشان داده اند به این غار دسترسی پیدا کنید.

قسمت ها مختلف غار

این غار در ضلع جنوبی کوهی که در کنار روستای رشی وجود دارد، قرار دارد. همچنین از 2 بخش تشکیل شده است.

  1. جوکویله

طول این غار 30 متر است. جالب است بدانید که این غار به تازگی و در سال 1384 کشف شده است. در این غار آثار و اسکلت هایی از انسان ها و حیوانات و جانوران و همچنین تعدادی اشیاء سفالی کشف شده است. باستان شناسان پس از بررسی این بقایا، تخمین زده اند که قدمت این غا مربوط به هزاره ی اول قبل از میلاد می باشد.

  1. کویل گر

طول این غار 60 متر است. پس از اکتشافاتی که در غار جوکویله صورت گرفت، تعدادی از اشیاء مشابه به اشیاء موجود در غار جوکویله نیز در این غار کشف شد.

این دو دهانه که در دل کوه قرار دارند با فاصله 50 متری از یکدیگر قرار دارند. این غار ها نیزه، ساطور و ابزار زیادی کشف شده است. جالب است بدانید که اخیرا باستان شناسان اعلام کرده اند که این غار محل سکونت شکارچیان و مردمان عصر سنگ بوده است.

هزینه بازدید از غار دربند رشی

در حقیقت بازدید از این مجموعه رایگان می باشد و بازدید کنندگان به راحتی می توانند از این جاذبه تاریخی دیدن کنند و با ایران باستان و زندگی گذشتگان آشنا شوند.

بهترین زمان بازدید

بهترین زمان بازدید از این غار فصل بهار است. در این فصل این منطقه بسیار سرسبز و دیدنی می باشد. و پوشش گیاهی تمام این منطقه را فرا گرفته است. در نتیجه اگر قصد دارید تا از طبیعت اطراف این منطقه استفاده کنید و لذت ببرید پیشنهاد می کنیم در اواسط فصل بهار به این منطقه سفر کنید.

همچنین بازدید از این غار ها زمان زیادی نمی برد زیرا تقریبا دون غار ها خالی است و چیز خاصی برای تماشا در آن وجود ندارد. اما منظره این غار ها و اطراف آن بی نظیر است و به طور تقریبی بازدید از این مجموعه با احتساب زمان رفت و برگشت حدود نصف روز زمان می برد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.