سه شنبه ۰۱ خرداد ۰۳

کویر ورزنه

کویر ورزنه شهرت زیادی در بین مردم ایران دارد. در حقیقت کویر ورزنه، تا چند وقت پیش، به سفید ترین نقطه ایران معروف بود. این کویر زیبا بسیاری از گردشگران و توریستان را به سمت خود جذب می کند. به طور کلی به علت اینکه این منطقه در نزدیکی حسن آباد است، به آن کویر حسن آباد نیز می گویند. اخیرا، سفر به مناطق بیابانی در میان مردم باب شده است و افراد بسیاری به جای رفتن به مناطق سرسبز و دریایی، سفر به بیابان را انتخاب می کنند. البته ناگفته نماند که مناطق کویری و بیابان ها نیز جذابیت های مخصوص به خود را دارند. پیشنهاد می کنیم اگر تا به حال به مناطق بیابانی سفر نکرده اید، حتما به کویر ورزنه سفر کنید و از زیبایی و سکوت کویر لذت ببرید.

 

کویر ورزنه کجاست؟

این کویر در اصفهان و در بخش کویری این استان قرار دارد. در حقیقت این کویر در شرقی ترین بخش اصفهان، و در 105 کیلومتری این شهر وجود دارد. این کویر جزئی از بیابان خارا است. در شرق این منطقه، تالاب گاوخونی و در جنوب آن شهر حسن آباد قرار دارد.

توصیف کویر ورزنه

مثل تمام کویر ها و بیابان های دیگر، در این منطقه نیز می توانید تا هر زمانی که بخواهید پیاده روی کنید و در سکوت آن، آرامش کسب کنید. در این جاذبه تفریحی به علت آب و هوایی که دارد شتر های بسیاری وجود دارد. به همین علت در این منطقه، سالانه مسابقه شتر سواری برگزار می شود.

در بالا اشاره کردیم که به این کویر، سفید ترین نقطه ایران می گویند. علت ین است که اهالی و بومیان این کویر همیشه چادر هایی سفید بر تن دارند. به همین علت به آن، سفید ترین نقطه ایران نیز می گویند.

جاذبه های تفریحی

با اینکه این منطقه کویری است اما تفریحات مناسب خود را نیز دارد. از جاذبه های تفریحی این کویر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شتر سواری
  • آفرود
  • زیپ لاین
  • موتور سواری
  • پاراگلایدر

یکی دیگر از زیباترین جاذبه های این کویر، شب هایش است. آب و هوای شب های این کویر خنک و کمی سرد است. اما زیبا ترین چشم انداز را دارد. آسمان این منطقه در شب بسیار زیبا و دیدنی می شود.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که این کویر اخیرا شاهد تغییرات زیادی بوده است. به علت اینکه اخیرا سفر های زیادی به این منطقه انجام شده و می توان گفت که تبدیل به پربازدید ترین مناطق ایران شده است، تپه های شنی و رمل ها تقریبا از بین رفته اند و زیبایی و طبیعت این کویر به خطر افتاده است.

جاذبه های گردشگری در نزدیکی کویر ورزنه

درست است که این منطقه گرم و خشک است، اما در اطراف خود جاذبه های دیدنی فراوانی دارد. از جمله این جاذبه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گاو چاه
  • قلعه قورتان
  • کبوتر خانه
  • دریاچه نمک خارا

تمام این جاذبه های دیدنی در نزدیکی این کویر و در روستاهای اطراف آن وجود دارند. پیشنهاد می کنیم سفر به این منطقه را در برنامه خود قرار دهید و از سکوت این کویر لذت ببرید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.